Νέα

19/7/2011 - Οι Ελληνες εφοπλιστές επένδυσαν 9 δισ. δολ.

 

Σε νέους πολλά υποσχόμενους κλάδους έστρεψε το ενδιαφέρον του στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2011 ο ελληνικός εφοπλισμός σε ό,τι αφορά τις νέες ναυπηγήσεις.

Πέραν της προσοχής που δείχνει στο ξηρό φορτίο ο ελληνικός εφοπλισμός στη διάρκεια του εξεταζόμενου διαστήματος επέδειξε πολύ μεγαλύτερη κινητικότητα σε σύγκριση με προηγούμενα χρόνια στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αλλά και των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.


Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny οι έλληνες εφοπλιστές έκαναν «κράτει τις μηχανές» σε νέες ναυπηγήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2011, ωστόσο αύξησαν την παρουσία τους στα containerships και στα πλοία μεταφοράς LNG αλλά και σε πλοία θαλασσίων γεωτρήσεων.

       

Η Dryhsips στα τελευταία, o όμιλος Αγγελικούση, και ο όμιλος Προκοπίου στα LNG έδωσαν τον τόνο σε ό,τι αφορά την ελληνική παρουσία στα πλοία του τύπου αυτού.

Συνολικά πάντως οι Ελληνες εφοπλιστές προχώρησαν στην παραγγελία 88 πλοίων στο πρώτο εξάμηνο του 2011 επενδύοντας περισσότερα από 6,9 δισ. δολ. χωρίς να υπολογίζεται ένας αριθμός παραγγελιών για τις οποίες δεν έγιναν γνωστές οι τιμές ναυπήγησης των πλοίων.

Πέρυσι το ίδιο διάστημα οι Ελληνες εφοπλιστές είχαν επενδύσει 17,5 δισ. δολ. για την κατασκευή 157 πλοίων, ανοίγονατς τότε ένα νέο κύκλο «επισκέψεων» των ναυτιλιακών εταιρειών στα ναυπηγεία.

Υπολογίζονατς και τις αγορές πλοίων από δεύτερο χέρι, οι Ελληνες εφοπλιστές επένδυσαν το πρώτο εξάμηνο του 2011 περισσότερα απο 9 δισ. δολ. για την εδραίωση της θέσης τους στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

Στα 58 εκατ. dwt οι ναυπηγήσεις

Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου (Ιανουάριος-Ιούνιος 2011) , σε παγκόσμιο επίπεδο αναφέρθηκε ότι έγινα παραγγελίες για 901 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 58 εκατ. dwt., σημειώθηκε μάλιστα μία αύξηση κατά 46% από το πρώτο τρίμηνο του 2011.

Αν και το ενδιαφέρον για την παραγγελία φορτηγών πλοίων έχει μειωθεί κατά 32% από τα επίπεδα του 2010, τα εν λόγω πλοία κρατούν τη μερίδα του λέοντος με μερίδιο 38% του συνολικού όγκου των νέων κατασκευών, ενώ τα εμπορευματοκιβώτια ακολουθούν καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 25% και τα δεξαμενόπλοια τέλος ακολουθούν με μερίδιο αγοράς μόνο 7,4%. Η ναυπηγική δραστηριότητα κατά το πρώτο εξάμηνο του 2011 είναι υψηλότερη κατά 6% από το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2010, λόγω της σημαντικής αύξησης των ναυπηγήσεων στον τομέα των containerships, αλλά και των drillships και γενικότερα των εξεδρών γεώτρησης για υδρογονάνθρακες.

Δεκαπλάσιες παραγγελίες

Είναι χαρακτηριστικό ότι στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2010, δόθηκαν παγκοσμίως μόλις 21 παραγγελίες για την κατασκευή containerships και 64 παραγγελίες για πλοία ειδικού σκοπού (special projects) στα οποία περιλαμβάνονται και τα drillships, οι εξέδρες θαλάσσιας γεώτρησης κ.λ.π.

Αντιθέτως στο πρώτο εξάμηνο του 2011 οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έφθασαν τις 226 δηλαδή σχεδόν δεκαπλασιάστηκαν. Ίδια εικόνα (αναλογικά) παρατηρείται και στα πλοία ειδικού σκοπού. Το πρώτο εξάμηνο του 2011 οι παραγγελίες έφθασαν τις 160 δηλαδή υπερδιπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το 2010.

Σε ό,τι αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η έκρηξη οφείλεται στο έντονο ενδιαφέρον μεγάλων εταιρειών τακτικών γραμμών για πλοία του τύπου αυτού καθώς εκτιμούν ότι τώρα είναι η ευκαιρία για παραγγελίες καθώς τα ναυπηγεία έχουν μειώσει τιμές, σύμφωνα με την ανάλυση της Golden Destiny.

Επίσης λόγω των υπερβολικά υψηλών τιμών του πετρελαίου και της συνεχιζόμενης ζήτησης κυρίως από τις αναπτυσσόμενες οικονομίες εντείνεται το ενδιαφέρον και για πλοία που αξιοποιούνται στις έρευνες θαλασσίων κοιτασμάτων υδρογονανθράκων.

48 παραγγελίες LNG

Ενεργειακοί, γεωπολιτικοί λόγοι αλλά και αστάθμητοι παράγοντες (π.χ. σεισμός στην Ιαπωνία) «έσπρωξαν» προς τα πάνω και το ενδιαφέρον για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Οι παραγγελίες για πλοία αυτού του τύπου σχεδόν διπλασιάστηκαν στο πρώτο εξάμηνο του 2011 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Οι παραγγελίες για πλοία LNG από 23 το πρώτο εξάμηνο του 2010 αυξήθηκαν σε 48 το πρώτο εξάμηνο του 2011.

Δελεαστικές τιμές

Για το δεύτερο εξάμηνο του 2011 πάντως η Golden Destiny εκτιμά ότι το ενδιαφέρον από τους πλοιοκτήτες θα στραφεί σε πιο εξειδικευμένα πλοία ενώ θα συνεχισθεί το ενδιαφέρον για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοια με το ενδιαφέρον για πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου να ατονεί ακόμη περισσότερο.

Πάντως όπως σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος οι τιμές ναυπήγησης εξακολουθούν να είναι δελεαστικές και έτσι οι πλοιοκτήτες ενθαρρύνονται να προχωρούν σε τοποθετήσεις νέων παραγγελιών σε κατηγορίες πλοίων που το «βιβλίο παραγγελιών» σε σύγκριση με τον υφιστάμενο στόλο είναι σχετικά χαμηλότερο και βέβαια οι προοπτικές για αύξηση της ζήτησης χωρητικότητας είναι καλύτερες.

 

ΠΗΓΗ : ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

 

 

επιστροφή