Την καλή εικόνα των δύο μεγαλύτερων ελληνικών λιμανιών που "χτίστηκε" με κόπο τα τελευταία δύο χρόνια κινδυνεύουν να τινάξουν στον αέρα για ακόμη φορά τα τεκταινόμενα σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, ξυπνώντας μνήμες 2008 όταν επικρατούσε πολεμικό κλίμα λόγω των τότε προσπαθειών αποκρατικοποίησης.
Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ μπορεί ακόμη να είναι σε πρώιμο στάδιο, όμως οι υπεύθυνοι των ναυτιλιακών εταιρειών που συνεργάζονται με τους δύο οργανισμούς ανησυχούν λόγω του... déjà vu που έχουν.
Πηγές προσκείμενες στην διοίκηση του ΟΛΘ ανέφεραν στο Capital.gr ότι λόγω των κινητοποιήσεων κινδυνεύει να χαθεί κάθε καλό αποτέλεσμα που έχουν φέρει οι προσπάθειες της διοίκησης τα τελευταία δύο χρόνια για την ομαλή λειτουργία του λιμένα, μετά το ναυάγιο με την Hutchison.
Και αυτό, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, μπορεί να λειτουργήσει ανασταλτικά για τον εμπορευματικό σταθμό του ΟΛΘ, αλλά ίσως και για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, καθώς κανείς δεν ξεχνά τον δίχρονο αποκλεισμό του Πειραιά από τους λιμενεργάτες αλλά και τις αντιδράσεις και δυσκολίες που αντιμετώπισε η Cosco μέχρι να βάλει σε... τάξη τις εργασίες της στον προβλήτα ΙΙ.
Όπως ανέφεραν στο Capital.gr στελέχη των ναυτιλιακών που φέρνουν φορτία στα ελληνικά λιμάνια «το μεγάλο πρόβλημα θα δημιουργηθεί στην Θεσσαλονίκη εάν συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις γιατί δεν υπάρχει εναλλακτική προβλήτα να φορτώσουν και να ξεφορτώσουν τα πλοία». Αντίθετα, στον Πειραιά όσες εταιρείες συνεργάζονται με την ΣΕΠ, την θυγατρική της Cosco και χρησιμοποιούν τον προβλήτα ΙΙ για τις φορτο-εκφορτώσεις τους, δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα. Δεν μπορούν όμως, να ισχυριστούν το ίδιο όσοι συνεργάζονται με τον ΟΛΠ, αφού η ΟΜΥΛΕ και άλλα συνδικαλιστικά σωματεία δηλώνουν αποφασισμένα να κλιμακώσουν τις αντιδράσεις τους στην επικείμενη ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ και ΟΛΘ, υποστηρίζοντας ότι πρέπει το 51% των δύο οργανισμών να παραμείνει υπό κρατική σκέψη.
"Με τις κινητοποιήσεις όλα αυτά τα χρόνια κάνατε υπολογίσιμα ουσιαστικά ανύπαρκτα λιμάνια ανά την Μεσόγειο", σχολίασαν σχετικά πηγές της MSC στην Ελλάδα, εξηγώντας ότι από τη στιγμή που ένα πλοίο δεν μπορεί να ξεφορτώσει ή να φορτώσει απρόσκοπτα, οι εταιρείες θα κατευθύνουν τα φορτία τους αργά ή γρήγορα σε άλλο λιμάνι... Γι΄ αυτό και από τα 560.000 teus που διακινούσε η MSC στην Ελλάδα μόνο στο transit φορτίο το 2004, πλέον συζητά μόλις για 150.000 teus.
Πάντως, από τις στάσεις εργασίας ήδη υπάρχουν καθυστερήσεις και πρόσθετη ταλαιπωρία για τα πλοία μεταφοράς container, ενώ εκφράζονται φόβοι πως αν οι κινητοποιήσεις κλιμακωθούν, τότε τόσο ο προβλήτας του ΟΛΠ όπου δένουν τα κρουαζιερόπλοια όσο και το car terminal πιθανότατα θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα.
Ιδιαίτερα δε, για την κρουαζιέρα μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν ιδιαίτερα δυσμενής, φέρνοντας πάλι για αρνητικό λόγο την Ελλάδα στην επικαιρότητα, αφού λόγω της αναταραχής σε Αίγυπτο, Λιβύη κ.α. χώρες της Β. Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, οι διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας αλλάζουν ρότες και επιλέγουν άλλα λιμάνια της Μεσογείου, όπως ο Πειραιάς, για να φέρουν τα πλοία τους.
Πηγή:www.capital.gr